Treceți la conținutul principal

Serialul Big Little Lies Recenzie


2017 este un an extraordinar în ceea ce privește adaptările cărților. Ceea ce propune producția limitată HBO este din nou ceva actual, care din păcate este tragic pentru noi ca oameni. Ceea ce e ciudat este că eu, în momentul de față, mă confrunt cu o persoană de sex masculin care trăiește într-o altă lume, considerând femeia doar un obiect sexual. Mă oripilează astfel de oameni care ajung să termine o facultate și care-și dorește o carieră de avocat.

 În Big Little Lies se explorează această latură, a femeii marginalizate și manipulate de bărbat. Violența domestică, abuzul verbal și psihic și depresia este expusă în această mini serie de șapte episoade, care este de fapt o adaptare după romanul lui Liane Moriarty, apărut la Editura Trei. Jocul actoricesc este extraordinar și produce un climax vizual doar avându-le pe ecran pe Nicole Kitman, Reese Wintherspoon, Shailene Woodley, Zoë Kravitz și Laura Dern. Trioul constituit din Celeste, Madaline și Jane dețin fiecare câte un secret, iar pe parcurs ni se dezvăluie fiecare dintre ele, pregătindu-ne dezvăluirea de la final și anume cine este victima. Lucrul extraordinar este că nu e de fapt vorba despre un crimă, ci despre o dreptate, pe parcurs ni se oferă indicii despre cine ar putea fi antagonistul. 



„Putea să-și micșoreze temerile în update-uri inofensive care se pierdeau în news feedul prietenilor ei.”




Pe lângă încărcătura emoțională pe care o oferă serialul, scenele de locație urbană în forța valurilor sunt excepționale prin violența surprinsă a naturii. Din punctul meu de vedere punctul sensibil este creat de Celeste și Jane. Cu toate că sunt diferite, doar una dintre ele nu-și poate dezvălui durerea și abuzul. Simptomele sunt învăluite, acoperite și viața dublă și negarea o fac pe una din ele să accepte sau să spere că totul se poate schimba. Confruntarea finală este una de o importanță mare deoarece poate fi privită ca o metaforă întunecată a dominării. Bărbatul domină femeia, femeia singură nu are nicio șansă în fața agresiunii și nici măcar ajutorul a încă trei perechi de mâini feminine, ci de o a patra. Când veți urmări ultimul episod veți înțelege, pentru că nu vreau să vă dezvălui și vreau să vă bucurați de cum e redată acea scenă și cât de mare este impactul.

Update cu puține săptămâni înainte să apară sezonul 2:

După aprope doi ani am revăzut Big little lies, doar pentru reîmprospătarea materialului în minte și pentru a fi pregătit pentru noul sezon. Cu toate că era catalogat serialul ca limited series, mă bucur enorm că vom primi episoade noi, mai ales că Meryl Streep a fost atașată proiectului și scriitoare romanului.
Nu exagez, dar cred cu tărie că serialul este cel mai bun material TV produs după 2000. Este universal, actual și extrem de bine structurat - vizual și transmite o emoție nelimitată. Aceste „minciuni nevinovate” sunt expuse pentru noua și vechea generație, pentru că sunt încă prezente. 

Comentarii

  1. o sa urmaresc si eu aest serial, dar dupa e reusesc sa citesc cartea, iar asta sper sa se intample foarte curand

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este prea bun, nu trebuie să-l ratați!

      Ștergere
    2. sunt sigura de asta...am vazut reclama pe Hbo, dar nu am vrut sa vad serialul pana nu citesc cartea ca sa nu ma enervez prea rau :))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi