Treceți la conținutul principal

Challenger Deep de Neal Shusterman Recenzie

Ce se ascunde dincolo de această copertă misterioasă? O poveste și mai misterioasă, desfășurată pe două planuri, în care te adâncești din ce în ce mai mult pentru a dezlega „haosul” narațiunii. Caden se află între două lumi, una ar fi cea neobișnuită, cu elemente desprinse de realitate și lumea la care se întoarce, realitatea înconjurată de familie și prieteni. Pe parcursul lecturii m-am izbit de aceste două lumi, dorind din ce în ce mai mult să aflu ce se întâmplă de fapt în roman, iar de la jumătatea cărții mi-am dat seama ce rost a avut narațiunea pur și simplu am fost copleșit. Întreg planul narativ ireal joacă rolul unei metafore care în același timp nu este o metaforă, fiindcă avem de-a face cu o condiție. Călătoria pe vas, nu este doar o imaginație inițiată de voința adolescentului, ci cu totul altceva. Pentru o lectură profundă, surprinzătoare v-aș recomanda să nu citiți detalii despre roman înainte de lecturarea acestuia, pentru că vă va strică impactul pe care îl veți avea pe parcurs.

Tălpile mele stau pe sol sigur și stabil, dar asta e o iluzie. Avem casa noastră, corect? Nu chiar, fiindcă e de fapt a băncii., până achităm ipoteca. Așa că avem...ce? Terenul? Greșit din nou, deoarece avem drept de proprietate numai pe pământul pe care se află casa, nu și mineralele din subsol. Și ce înseamnă minerale? Tot ce e sub pământ. Practic, dacă e prețios sau va avea valoare într-o bună zi, nu e al nostru. Noi deținem doar ce e lipsit de valoare.

-Privește în abis și avisul de va privi, zice papagalul.
-Să sperăm că abisul nu va vedea nimic interesant. 

Am alunecat și am căzut. Aici ar fi trebuit să mi se sfârșească nefericita existență, dar cineva m-a prins de o mână și mă ține strâns în timp ce mă bălăngănesc deasupra abisului. 


Mă aflu într-o cumpănă când vine vorba despre acest roman, deoarece nu este un subiect ușor de abordat. Te adâncești în poveste la fel de mult cum se adâncește personajul în condiția lui. „Challenger Deep” este o lectură surprinzătoare, care mi-a dat de gândit la fel de mult precum alte romane cum ar fi cele semnate de Virginia Woolf sau cele contemporane cum ar fi Cele treisprezece motive sau Toate acele locuri minunate. Mi-a plăcut foarte mult transferul emoțiilor, pentru că cititorul ajunge să fie la fel de confuz precum protagonistul cărții, având în vedere că nu putem să punem în legătură cele două lumi, iar cel care lecturează devine curios de semnificația acestor două planuri. 
Citind din ce în ce mai mult, mi-am dat seama de ce se întâmplă, iar rezultatul este unul sfâșietor, pentru că ceea ce vede Caden este o manifestare a unei boli mintale. Urmările te șochează și ajungi să te întrebi dacă toți oamenii conștientizează de prezența acestei afecțiuni, subliniind manifestarea imprevizibilă a vieții. Recomand acest roman pentru stratul aparent metaforic pe care cititorul îl va simți de la bun început, realizând mai apoi că acea metaforă este la fel de concretă precum realitatea și pentru mesajul transmis, atenționând încă o dată 

Nota: 9.5/10
Titlu: Challenger Deep 
Autor: Neal Shusterman
Editura: Gama Imago
Recenzie: Claudiu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi