Treceți la conținutul principal

Berlin Zorii din Alexanderplatz - Cartea a doua de Fabio Geda & Marco Magnone Recenzie

     Puteți parcurge recenzia Cărții Întâi „Berlin - Focurile din Tegel”, al blogului Cărți Alese aici.

Cartea a doua a Berlin-ului ne situează în continuarea aventurii personajelor noastre, nu după o diferență temporală îndepărtată de cea inițială. După ce au avut de luptat cu virusul necruțător, ce le-au luat părinții, cu condițiile dificile ale noii lumi, cât și la un conflict civil între grupurile berlineze, adolescenții vor avea de înfruntat o nouă primejdie, care le amenință existența. Vor începe un demers pentru a căuta sursa primejdiei și se vor antrena pentru a reuși să o înfrângă. Personal, am identificat un ritm mai alert decât în prima carte, a desfășurării evenimentelor, care a contribuit și mai mult la emoțiile lecturii. Pe cel de-al doilea volum l-am găsit cu mult mai prelucrat decât cel dintâi, cu mult mai mult suspans, iar personajelese situează într-o permanență stare de suspans, în privința viitoarelor fapte. Viața eroilor noștri este pusă în pericol, de această dată de o creatură, care se plimbă liberă și atacă locuitorii berlinezi. 

„Cea mai mare panteră pe care am văzut-o vreodată, spuse Britta, desfăcându-și bratele ca să-i simulez dimensiunile. Chiar dacă e să vă spun drept, nu am văzut multe în viața mea. Dimpotrivă. Aceasta este prima. Dar era mare. Cu adevărat. Cât un munte. ” 

„Doar când se aplecară să observe Alexanderplatz de sus, pe posul ce ducea la Palast der Republik, văzură ceva viu, ce se învârtea de colo-colo cu liniștea pe care o are deobicei cineva care se simte la el acasă. Un animal. Puternic. A cărui blană neagră, cu reflexe albăstrii, strălucea, învăluită de ultimele raze ale soarelui din acea zi de vară foarte călduroasă.”

Lucrurile devin cu mult mai serioase când unul dintre membrii devine victima fiarei și din păcate este rănit grav, iar prietenii săi îi găsesc trupul neînsuflețit fără să-l mai poată salva. Pentru a doua oară, singura soluție salvatoare devine o alianță a grupurilor berlineze pentru înfrângerea bestiei nemiloase. Am apreciat că și de această dată, ambii autori au explorat latura lăuntrică a personajelor, mai exact asupra zbuciumului lor sufletesc dar și asupra temerilor, gândurilor și a neliniștirilor

Nota: 9.5/10
Titlu: Berlin Zorii din Alexanderplatz
Autor: Fabio Geda & Marco Magnone
Editura: Corint Junior
Recenzie: Simona

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre finalul Serialului The Vampire Diaries

Cu fiecare serial care se sfârșește mă simt din ce în ce mai secătuit de tinerețe, pentru că serialul de față am inceput să-l urmăresc încă de la primul sezon. Aveam de gând să public această postare exact după ce am vizualizat live episodul, dar nu am reușit să o finalizez din pricina tuturor sentimentelor pe care mi le-a transmis acest episod. Cu acest ultim episod pot confirma că ne-am întors la emoțiile primelor sezoane de aur. Micul joc oferit de Katherine și întoarcerea ei în serial ca antagonistă, pe care nu ai cum sa nu o îndrăgești și s-o urăști în același timp, l-am așteptat de foarte mult timp. Surpriza este că episodul nu a fost previzibil. Nu cred că sunt singurul care bănuia că Bonnie va muri, însă creatorii au ales altceva. Bonnie si-a regăsit încrederea și a salvat orașul împreună cu un alt personaj care a ademenit-o pe Katherine direct în bătaia flăcărilor iadului. Cred că replica ,,fight, love" a lui Enzo ne-au trezit sentimentele, iar când am

O serie de evenimente nefericite 1: Înneguratul început de Lemony Snicket Recenzie

Puteți comanda  romanul    de pe  Librăria Online Libris . Găsiți multe  c ărți de beletristică   și aveți transport gratuit acum dacă comandați de cel puțin 30 de lei, dacă nu, plătiți doar 4,99 de lei transportul. „Dacă vă plac poveștile cu final fericit, atunci poate ar fi mai bine să vă apucați de altă carte. În aceasta, nu doar că lipsește finalul fericit, dar nu există nici măcar un început fericit, iar între început și sfârșit sunt puține momente fericite.      O serie de evenimente fericite este o serie de cărți,care te surprinde de la început prin tonul și avertismentul din incipit. Înneguratul început ne introduce în lumea conturată de narator care ne prezintă de la bun început că aceast univers nu va fi unul cu un final fericit și că dacă suntem învățați cu o astfel de poveste, ar trebui să ne oprim din citit și să ne apucăm de o altă carte. Pe mine acest lucru m-a intrigat și mai mult și am riscat, asumându-mi acest avertisment.     Primul volum al seriei începe

De ce mă întrebați?

      Într-adevăr, lumea a luat-o razna și iubirea stă ascunsă printre colțurile lumii, de parcă existența ei ne-ar consuma. Putem fi de acord cu faptul că iubirea nu-i ușoară și că perioada dragostei este nedeterminată, dar dragostea nu este o știință sau vreo boală cu toate că ne putem scrie fiecare o rețetă când apar simptomele: fluturi în stomac, vise, atingeri și priviri pătrunzătoare. Reveria este benefică, dar nu visând la iubire ajungem să avem parte de ea, ci acționând.         Problema oamenilor din prezentul nostru este că nu mai acționează, oamenii nu mai speră și uneori ajung chiar să nu mai viseze. Nu condamn în totalitate această întorsătură pentru că adevărul este în fața ochilor noștri. Chiar și profa mea genială de latină mi-a dat dreptate, când am avut de făcut încă un eseu despre al 99-lea scriitor latin, care vorbea despre iubirea lui. Analizând fragmentele operei, mijloacele stilistice și sentimentele dăinuitoare, am ajuns să termin eseul mai spre seară. Citi